Mindfulness
Recente Tweets
Mindfulness
Verschillende aandachtsgebieden

Leef in het nu!

Mindfulness is een manier om aandacht te geven, bewust, in dit moment, zonder te oordelen. Bij ons kun je kennismaken met de basisprincipes van de Minfulness stress-reductietraining. Dit programma is 25 jaar geleden ontwikkeld met als doel mensen te begeleiden met chronische klachten zoals pijn, vermoeidheid en stress.

Mindfulness en vermindering van stress. In 6 bijeenkomsten ga je aan de slag  met thema's als: met aandacht in het hier & nu zijn, bewustwording en contact met je lichaam en gevoel. Deze cursus kan een opstap zijn om bewuster te leven en jezelf beter te leren kennen. Als je meer in het moment bent, gaan gedachten, lichamelijke gewaarwordingen en emoties minder met je op de loop. We starten bij voldoende aanmeldingen elke maand met een nieuwe groep.

Deze kennismakingscursus wordt gegeven in samenwerking met Si Beau en Cil.

 

Naast de korte cursus kan je kiezen voor de 8 weekse training. In 8 weken word je begeleid naar een leven in mindfulness. Mensen die met problemen kampen, geven aan dat ze graag vaker een beetje gelukkig willen zijn. Met momenten van geluk wordt de last van problemen als minder ervaren. Mindfulness kan daarbij helpen, doordat het zich richt op hoe je gelukkiger kunt worden. In 8 sessies versterken we ons lichaamsbewustzijn, leren we over de ontwikkeling van ons geweten, grenzen, de emotionele ladder, meegaan met de stroom en omgaan met tegenslagen. Bij deze training krijg je een werkmap en cd's met meditaties. Naast het bijwonen van de trainingen zal je ongeveer 45 minuten per dag actief bezig zijn met bewust in het nu zijn. Verschillende zorgverzekeraars bieden een (gedeeltelijke) vergoeding voor deze training. De 8 weekse training gaat van start in het najaar. De training wordt gegeven in de ochtend van 9:00 tot 11:30 of in de avond van 19:00 tot 21:30.

 

Speciaal aanbod: Mindfulness voor mensen met autisme. Wetenschappelijk is aangetoond dat mensen met autisme baad hebben bij mindfulness. De meditatieoefeningen vragen weinig tot geen communicatie en inzicht in eigen gedachten en gevoelens. Dit is voor mensen met autisme prettig. Deze training bestaat uit 9 sessies, aan bod komen onder andere ademhalings-, luister-, gedachten-, lichaams- en bewegingsmeditaties.

 

Bij alle trainingen krijgt u een werkmap en cd's.